Hvem er vi

Sejlklubben Egensedybet
Sejlklubben Egensedybet er en lille hyggelig sejlklub stiftet 1974 beliggende i et fredet område af Odense Fjord for enden af sejlrenden Egense Dyb.
Tekstboks: Enebærodde

Her ligger den idylliske privatejede havn Otterup Lystbådehavn ca. en times sejlads fra indsejlingen til Odense fjord også kaldet Gabet.
Tekstboks: Gabet

Havnen ligger meget beskyttet, så der stort set under alle vindretninger er roligt i havnen.

Naturoplevelser i området er der rig mulighed for at finde. Inden for cykelafstand kan man besøge det fredede Enebærodde, badestranden ved Hasmark eller gå til herregården Hofmansgave.
På sydsiden af Enebærodde vedligeholder klubben flere fortøjningsbøjer for Dansk Sejlunion, hvor fjordfærgen Svanen lægger til ved broen.

Klubben har 90 medlemmer , heraf er 22 ungdomssejlere, hvoraf flere har deltaget i mesterskaber både nationalt og internationalt
Tekstboks:
Klubhuset er åbent for de besøgende sejlere, og der er mulighed for at benytte husets køkkenfaciliteter. I samme bygning findes desuden de nødvendige sanitære installationer såsom toiletter, bad og rent vand